Costa Brava na 5 dni, czyli nasze pierwsze wspólne wakacje

Costa Brava to region we wschodniej Hiszpanii znany ze swoich turystycznych kurortów, z których najpopularniejszym zdaje się być Lloret de Mar. Ten z kolei przywodzi na myśl “Pamiętniki z wakacji”, tłumy turystów i nocne imprezy. W rzeczywistości jednak nad dzikim wybrzeżem Costa Bravy odnaleźliśmy piękne krajobrazy oraz wiele urokliwych i cichych zakątków. Dzisiaj zaprezentujemy wam 3 miasta, które odwiedziliśmy podczas naszego wypoczynku w tej części Hiszpanii – Lloret de Mar, Tossa de Mar i Blanes.

Lloret de Mar

Po weekendzie intensywnego zwiedzania w Barcelonie pojechaliśmy odpocząć na 5 dni do Lloret de Mar, do którego dostaliśmy się kolejno pociągiem i autobusem. Był to nasz punkt wypadowy do innych miejsc na wybrzeżu. Co jednak robić w samym Lloret? Nie interesowały nas imprezy ani ciągłe plażowanie, zatem w przerwach od popijania Sangrii chodziliśmy na długie spacery, podczas których odkryliśmy wiele pięknych miejsc i spotkaliśmy dużo lokalnych kotów.

Castillo d’en Plaja

Najbardziej rozpoznawalną budowlą jest tutaj Castillo d’en Plaja – położony malowniczo nad skalistym brzegiem morza zameczek, który można przyjść podziwiać od zewnątrz. Tak, tylko od zewnątrz. Zwiedzać go nie można, gdyż jest własnością prywatną, został wybudowany przez przemysłowca z Girony w 40 latach XX wieku. Można za to podziwiać widoki, jakie roztaczają się wokół tej budowli.

Castillo d'en Plaja - widok od strony morza

Warto pospacerować, pokręcić się po okolicy, pójść kawałek dalej i poszukać punktów widokowych.

Plaże

Plaży jest tu dość sporo, więc dla każdego znajdzie się kawałek piasku. Największą (1630m długości) i najpopularniejszą z nich jest plaża Lloret, ale do wyboru mamy jeszcze 8 innych, a ich pełną listę znajdziemy na oficjalnej stronie Lloret de Mar. Jeśli o nas chodzi, to mało praktykowaliśmy plażing, dlatego też nie polecimy jednej konkretnej. Jedno jest za to pewne, wybrzeże Costa Bravy jest na prawdę piękne – skaliste, pełne zatoczek i złocistych plaż.

Plaża Lloret

Ogrody św. Klotyldy

Piękne i zielone ogrody św. Klotyldy to istny zaczarowany ogród! Zarośnięte zielonymi krzewami alejki mają niepowtarzalny, tajemniczy klimat. Oprócz roślinności znaleźć tu można liczne rzeźby, fontanny i stawy, a w tle również widok na morze. Polecamy odwiedzić to miejsce podczas wypoczynku w Lloret de Mar.

Ogrody powstały na początku XX w. i zaprojektowane są w stylu włoskiego renesansu przez Nicolau Maria Rubió i Tudurí, który pomagał m.in. w budowie ogrodów Montjuic w Barcelonie.

Za wstęp należy zapłacić 5 Euro.

Lokalne koty

W drodze do ogrodów św. Klotyldy spotkaliśmy…

A w samym ogrodzie…

Dona Marinera

Czyli Żona Marynarza, to posąg przedstawiający postać kobiety, spoglądającej w stronę morza, który został wzniesiony w 1966 r.  w celu upamiętnienia mielnium miasta. Dziś posąg jest jednym z symboli Lloret de Mar i warto przyjść go zobaczyć choćby dla widoków roztaczających się wokół. Dona Marinera znajduje się na końcu plaży Lloret na niewysokim wzgórzu, na szczyt którego prowadzą schody.

Widoki ze wzgórza

Rejs statkiem

Unikalnym doświadczeniem podczas wypoczynku nad Costa Bravą może być rejs statkiem wzdłuż wybrzeża. Podczas takiego rejsu nie tylko mamy możliwość poczucia orzeźwiającego wiatru we włosach (ewentualnie mdłości spowodowanych chorobą morską) i podziwiania dzikiej linii brzegowej Costa Bravy, ale również możemy odwiedzić inne miejscowości leżące nieopodal. Mniej więcej 10 km rejsu statkiem dzieli Lloret de Mar od Tossa de Mar, o której słów kilka znajdziecie niżej.

Jedną z atrakcji takich stateczków jest przeszklone dno, przez które można oglądać morskie życie. Kapitan zatrzymuje się na moment podczas rejsu, a pasażerowie schodzą pod pokład i mają chwilę na obserwacje. Szczerze, nasze doświadczenie nie było niczym specjalnym. Ryb nie było zbyt wiele, a jeśli były to 2-3 małych rozmiarów gatunki. Poza tym mało co było widać, zwłaszcza, gdy po paru minutach silniki znów zostały odpalone i “zabąbelkowały” całe dno.

Tossa de Mar

To bardzo interesujące miasto! Mniejsze niż Lloret de Mar i jednocześnie w mniejszym stopniu opanowane przez turystów. Główną atrakcją jest średniowieczna starówka, XII-wieczny zamek i roztaczające się z niego widoki. Co ciekawe, Tossa to jedyne miasto na wybrzeżu Katalonii, którego średniowieczne fortyfikacje przetrwały do dziś. Bardzo klimatyczne miejsce i świetna alternatywa dla Lloret de Mar.

Blanes

To kolejne miejsce, do którego wybraliśmy się na wycieczkę stacjonując w Lloret, tym razem jednak naszym środkiem transportu był autobus. Do Blanes dojechaliśmy w około 20 minut. Nasz przystanek znajdował się kilka minut od plaży, która była naszym celem. Po drodze zdążyliśmy się zorientować, że jest to kolejne miejsce przyjazne turystom i kolejne mniej oblegane niż Lloret de Mar.

Spośród odwiedzonych już miejsc piasek był tu najczystszy… w tym sensie, że wolny od małych kamyczków wbijających się w stopy  😉 Trochę poleżeliśmy na plaży starając się złapać ostatnie promienie słońca przed wyjazdem.

Tuż obok plaży znajduje się również punkt widokowy. Może niezbyt wysoki, ale oferujący wspaniałe widoki na plażę i miasto w tle. Na szczycie powiewa flaga Katalonii, jakich wiele nad Costa Bravą.

Tak wyglądały nasze pierwsze wspólne wakacje, na które pojechaliśmy będąc jeszcze na studiach. Hiszpania jako wakacyjny kierunek nie zawodzi i nad Costa Bravą znaleźliśmy wszystko czego potrzebowaliśmy. Morze, piasek, piękne krajobrazy, ale też zabytki. Odpoczęliśmy, jednocześnie nie nadszarpując bardzo naszego studenckiego budżetu. Łącznie tydzień w Barcelonie (o której stworzyliśmy oddzielny post) oraz nad wybrzeżem Costa Brava był dobrym wprowadzeniem do naszych kolejnych podróży po Hiszpanii, która skradła nasze serca. Następny przystanek na mapie Hiszpanii to…

Comments

• Następny Przystanek Na Mapie says:

Serdecznie zachęcamy 🙂 Najlepiej wybrać przełom sierpnia i września. Wtedy pogoda powinna być jeszcze bardzo dobra, a ilość turystów mniejsza.